pondělí 4. srpna 2014

Prodloužený víkend - doháním rest

A je to tady. Když mám psát zpětně několik dnů, nějak to nejde. Co jsem děla v pátek? No bylo 1.8. Toulal jsem se městem, lépe řečeno- vyšel jsem z bytu a zabloudil. O jednu ulici jsem šel vedle, a hned mě čekalo překvapení.
Typické zdejší Condo housing
Parter v Singapurském pojetí. Jaká škoda nevyužitých potenciálů. Když ani fotbal si tu děcka nezahrajou. 

Tak tenhle soused mě trochu zaskočil. 


A protože zbytek dne byl vážně docela neúspěšný- zařizování všech věcí jde trochu víc ztuha než bych očekával- po pátku přišla sobota :-)

Konečně první procházka po městě a první poznávání spolužáků. Zúčastnil jsem se průvodcované prohlídky od naší university. Bylo nás tolik, že jsem se na ni jako neregistrovaný (kdo by se tím obtěžoval) málem nedostal. Ale prima se konečně podívat do různých singapurských district. Město je to hodně pestré. Má vlastní arabské městečko, čínskou a dokonce i holandskou čtvrť, Malou Indii... 
Podobných chrámových překvapení, jako jsem zažil v pátek, město nabízí spoustu. Je to docela zvláštní, když se procházím ulicemi domovních bloků a v nich se tu zjeví budhistický chrám, tu hinduistický a vzácně i nějaký ten dům starší pád desítek let. 
Velmi vzácná singapurská ulička v arabské čtvrti Bugis.
Finanční centrum centrum města v kontrastu s promenádou na pobřeží.
Merlion, patron města.

Singapurské "národní" divadlo Esplanade se střechou inspirovanou známým smradlavým ovocem durian. (V metru se nesmí převážet pod pokutou cca 10 000Kč)
V centru města se chystají oslavy 49. výročí nezávislosti Singapuru. Pro tuhle příležitost a byla ten den i generální zkouška, prý proto, že jinak by o tuhle šou mohli někteří Singapurci přijít, tak to opakují dvakrát. No zkrátka, dojem, který to na evropana udělá moc hezký není. Propaganda, kterou bych čekal v Číně nebo Rusku a ne vyspělém Singapuru. Ale politický systém je tu celkem zvláštní a demokracii připomíná jen tak naoko. Během představení byla po jednotlivých kusech také představena všechna vojenská technika Singapuru, zpívány písně jako I love Singapore a podobné. Všichni malé děti se je tu musí učit nazpaměť. Mimochodem v přepočtu na hlavu dává Singapur do zbrojení jako jeden z nejvíce na světě. Potřebuje v okolí vzbuzovat respekt, aby si udržel samostatnost.
Po stíhačkách a člunech došlo i na představení dělostřelectva.
 
Tohle už asi byly jiný dělobuchy :-)

Marina Bay...

...za soumraku
V neděli jsem byl s Shanem (couchsurfingový hostitel) navštívit jeho kamarády, u kterých mi bylo i nabídnuto bydlení. To je v Singapuru extrémně drahé. Tohle byla samostatná malá místnost (tak 8m2) a platil bych 700 SGD (asi 12 000Kč). Ale spolubydlící byly fajnoví Řekové, architekti pracující v Singapurské kanceláři. Debata o architektonických poměrech ve městě byla velmi zajímavá a navíc mi přinesla tipy na dobré vyučující na NUS. Touto návštěvou jsem poznal další část města, Geylag, jediná část, kde mohou být ve městě prostitutky.

Na každém rohu v Singapuru jsou shopping mally a food centra nebo food courty (zkrátka tržnice s jídlem různých kuchyní, ale samozřejmě nudle se sojkou, případně rýže s kuřetem převažují). Místní se jinde než v tady nestravují. A jídlo je v nich na zdejší poměry opravdu levné, přibližně 3-5 SGD (cca 80Kč). V kampusuDoma si vaří málokdo, řekl bych jen ten, kdo trochu dbá na svůj životní styl. Pravda je, že jídlo v supermarketu je mnohem dražší, než když se člověk nají na ulici. Ale opravdu levné a skvělé je ovoce. (Díky mým couchsurfingovým známým jsem poznal právě to, co je teď v sezóně: Mangoustine, Dragon fruit, Bitter gourd... Ale i takové banány nebo grepy jsou fantastické.)

Šel jsem kam mě nohy nesly a donesly mě k nově dokončovanému sportovnímu stadionu.


...cesta se protáhla na celé odpoledne, až do centra města- vpravo chystají tribuny na závody F1 v září :-)
...že by budoucí boxová ulička? Tohle místo na mostě by se mi na pozorování líbilo, jen bych se vsadil, že ten most uzavřou:-(

Pondělí 3.8. Zápis předmětů
Ano, systém tu mají hloupý. A to jsem na náš na ČVUT hodně nadával. Tady si prostě oblíbili volná místa přiřazovat zcela náhodně počítačem. Což je zvláštní, obzvlášť když u někoho šťastného a znalého se ten počítač dá obejít. No zapsal jsem si, co jsem chtěl a musím čekat, zda budu mít tentokrát více štěstí než při losování kolejí. Čeká mě poslední noc u Shana, mého prvního couchsurfingového hostitele. Zítra se stěhuji zatím za dalším, ale koncem týdne už bych měl mít i stálé ubytování.
Botník jediné dívčí nájemnice v bytě. Děvčata v Čechách, snažte se!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.