čtvrtek 31. července 2014

Registrační den

Před spaním jsem si spletl vypínač světla a ventilátoru a ten už se poté neroztočil. V noci bylo takové vedro, že jsem nemohl usnout, budil jsem se a ráno se vzbudil totálně mokrý. Vstával jsem na pohodu, posnídal a zamířil zažádat o studentskou slevu na moji kreditku na MHD. Pokaždé když člověk jede, platí za jednotlivou cestu a musí si ji vždy odpípnout. Studentskou kartu jsem však nedostal, protože paní u přepážky nestačil platný ISIC, ale chtěla studentský průkaz od NUS, který jsem ještě neměl. Tak jsem se k polednímu vydal do kampusu, kde se nejlépe stravuje. Poobědval jsem zeleninovou bagetu a šel se registrovat na universitu. 

Šlo to hladce a hned jsem i obdržel kýženou studentskou kartu NUS. S ní je mimo jiné přístup do všech sportovišť v kampusu zdarma, tak doufám, že toho budu hojně využívat. Protože jsem se včera nechal v kanceláři, kde mají na starost ubytování na koleji, snadno odbýt, vyrazil jsem tam opět. Tentokrát jsem byl neoblomný a požadoval vysvětlení výběrového procesu a zdůvodnění, proč jsem nedostal ubytování na koleji. Systém je to hodně hloupý, počítač náhodně vybírá jména podle prioritně požadovaných kolejí v naší přihlášce. Podobně náhodně teď vybírá z čekací listiny i na uvolněná místa během semestru. Takže při žádosti o kolej je nejdůležitější mít štěstí a to jsem holt moc neměl. Ale protože bych o ubytování v kampusu nechtěl přijít alespoň v druhém semestru, tlačil jsem na ně ať mi poradí, jak své šance zlepšit. Nejdřív jsem byl odbyt s tím, že musím podat znovu stejnou přihlášku a zaplatit za ni administrační poplatek. Šance na úspěch stejně nevyzpytatelné jako nyní. Žádal jsem o ubytování na 2 semestry a tak nevidím důvod platit další přihlášku a čekat. Přijde mi logické být stále na čekací listině a ve chvíli, kdy se po tomto semestru nějaká místa uvolní, automaticky na ně mít jako první nárok. Bez další přihlášky. To už jsem na mladíka za přepážkou musel přitvrdit (koukal na mě jako vejr) ale nakonec se mi povedlo z něho dostat souhlas a pozvání, abych se zastavil začátkem září. Otevřou se přihlášky na další semestr. Tak že by přece jen robot šel obejít? No uvidím...

Takže nezbývá než se poohlédnout po ubytování mimo kampus. Vyrazil jsem se zeptat na Eton Hall, jakousi kolej vzdálenou tak 15 min busem a dalších 10 pěšky. No musím uznat, že Strahov by byl přeci jen o něco lepší. Ale podmínky pro studium by byly celkem fajn. A je to doslova uprostřed parku, lépe řečeno takové džungle. Na běhání prima. Zajímavé je, že tu vůbec neřeší něco jako oslunění bytů. Například místnost pro dva v této koleji vypadá jako takový větší záchod s odstraněnou mísou a umyvadlem. Bez oken. Jediná místnost pro čtyři je docela fajn. Akorát ji zrovna komplet vybělují a savují. Tak alespoň bych ji měl čistou a možná i bez štěnic:-) Zítra se ještě porozhlédnu jinde.

Ubytování přes Couchsurfing zatím pro mne nemá chybu. Byt obývají samí architekti, pracující do noci v kanceláři, takže jsem v celém bytě sám. Zítra mě čeká zařizování bydlení, místní SIMky a studentské slevy na cestování.
Výsek z mého obytného komplexu

Normální šířka singapurského chodníku

První zajímavá architektura... Interlace by OMA

Gated community pro bohaté...více... http://www.buro-os.com/the-interlace/

V Asii se spořádaně čeká ve frontě i na příjezd metra


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.