neděle 17. srpna 2014

1. týden

Tak mi opět nezbývá, než zahloubat v paměti a dohnat několikadenní rest v psaní.
V pondělí byl první školní den. Začal přednáškou o mappingu a představením vedoucích jednotlivých ateliérů v kategorii Mobility&Urbanism. Já budu navštěvovat ateliér Floriana Schaetz, diplomovaného v ETH Curychu a tvořícího část život v JV Asii. Zadání ateliéru je společné i pro skupinu američana Erika L'Heureux z Princetonu. Ti dva společně dokonce připravovali pavilon Singapuru pro benátské bienále 2010! Tématem semestru bude zkoumání příčin Singapurského úspěchu v posledních letech a jeho srovnání s Paříží, historickým městem, ve kterém se Singapur v mnohém inspiroval. Směsicí dvou vlivů, singapurského a francouzského je potom Vietnam a hlavní město Hanoi.
Zadání ateliéru

Harmonogram

Klíčové body zájmu
Vedle ateliéru mám ještě zapsané předměty Reading visual images- dějiny umění zaměřené na malbu, sochu a kaligrafii v JV Asii a průřez evropským uměním od renesance. V úterý mám přednášku i cvičení k tomuto předmětu. Ve středu jsem houževnatě pracoval na ateliéru, protože do čtvrtka jsem měl zpracovat 15 grafů k některým oblastem Singapuru. Konkrétně se zabývám zejména tématy vzdělání, stárnutí populace, kultura a příroda. Široké pojmy, které potřebují hlubší výzkum a analýzu. Od ní jsem si ve středu večer odskočil na zábavu.

S Donovanem, jeho přítelkyní Min Hui (teď už vím, že čínská jména mají jako první rodové a teprve potom křestní, tato neznalost mimo jiné způsobila, že jsem vyučující do mailu oslovoval křestním jménem:-) ) a dalším singapurským párem jsme vyrazili na party na slavnou Marina Bay Sands (Ta děsivá loď posazená na třech věžácích, která je dominantou Singapuru.) Bylo skvělé už jenom se dostat nahoru, tj. přibližně do padesátého patra, odkud byl výhled na město fantastický. Díky znalosti místních kamarádů jsme ani nečekali ve frontě, ani neplatili vstup. Jediný problém byl nahoře při vstupu do klubu. Vzhledem k silně turistické povaze podniku, není nijak velký zájem hostit Singapurské chlapce. Tudíž já jakožto bílý evropan a děvčata jsme mohli bez problémů dovnitř, ale kluci byli nuceni zůstat před vchodem. Prý je vstup až od 25 let. Tato hranice však platí jen pro ně, samozřejmě, protože ani mě ani jiným tam uvnitř věk zjevně nepočítali. Nedalo se s tím nic dělat a tak jsem dovnitř vyrazil jen já za doprovodu dvou děvčat. Večerní pohled na město z takovéto výšky je skutečně parádní a zůstane mi v hlavě, jelikož fotoaparát jsem sebou neměl. Po druhé hodině ranní jsme se taxíkem nechali rozvést k bydlišti. Bohužel nás bylo pět a tak nezbývalo než jet 3+2.

Ve čtvrtek ráno jsem vstával brzy, protože mě čekalo ještě dost práce na odpolední ateliér. V něm jsme prezentovali dosavadní tvorbu a dostali úkolem stejnou porci práce do pondělí. No potěš. Architekti pracují všude na světě stejně pilně a ponocně.

V pátek jsem vyrazil na festival studentských klubů na NUS. Musím říct, že asi i díky velikosti university, jsou zájmové kroužky neporovnatelné s českými školami. Celkově mi přijde, že studentský život tu má mnohem většího ducha a zapálení pro reprezentaci školy na různých sportovních a hudebních soutěžích. Nadšeně jsem se hlásil do několika kroužků: potápění, horolezectví, kajaking nebo třeba windsurfing. Ale abych nezapomněl co studuji, hned poté jsem měl sraz se spolužáky v ateliéru abychom si rozdělili práci na pondělí a společně došli na oběd. Odpoledne jsem se vydal hledat svatební přání a navečer navštívil Aliwal arts night crawl ve čtvrti Kapong glam. Šlo o uměleckou projekci a taneční a hudební představení. Obzvláště břišní tance tu děvčata zvládají dobře. A k mému údivu je ladně tancují i ta lehce obézní, což publiku zjevně vůbec nevadilo. Večer mi na pokoji nefungoval internet. Najednou jsem nevěděl, co dělat. Napsal jsem svatební přání a popovídal si se spolubydlícím o politické situaci na Srí Lance. Nevěděl jsem, že až do roku 2010 tam byla tvrdá občanská válka a i teď má zemi v rukou de facto jedna vládnoucí prezidentská rodina. Ale můj spolubydlící se nabízí, že mě tam rád provede a třeba mi i zařídí stáž na architektuře na universitě:-) Tak nevím, jestli zrovna tohle by mi v životopise a profesních zkušenostech k něčemu bylo:-).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.