Důvod singapurské prosperity je zde. Každá loď plující z Číny do Evropy tento přístav míjí. A samozřejmě platí. V objemu přepravovaného zboží je tento přístav druhým nejvytíženějším na světě. Překládá se zde také jedna pětina celosvětového počtu přepravních kontejnerů. Nutnost proplout singapurským zálivem, vedla v minulosti k velké prosperitě malajského přístavního města Melaka. (jeden z min. příspěvků) Strategicky výhodná poloha Singapuru sehrála významnou roli v koloniální historii v JV Asii. Klíčová je poloha i dnes, protože umožnila Singapuru ve velmi krátké době a na rozdíl od svým asijských sousedů přeskočit z třetího světa do prvního. V letošním žebříčku nejdražších města na světě zaujímá Singapur první místo. Podle tohoto hodnocení je dražší než New York, Londýn i jakákoli jiná metropole.
Při pohledu na mapu JV Asie si kladu otázku, proč nevybudovali v Thajsku umělý kanál, který by výrazně zkrátil a zrychlil lodní dopravu z Asie do Evropy a který by téměř jistě dohnal Singapur k bankrotu. V nejužším místě Thajska je vzdálenost moře-moře necelých 50 km. Zlomek toho, kolik měří některé světové kanály či průplavy. (Volžsko-Baltský 588km, Suezský 169km, Panama 98km atd.)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.