čtvrtek 11. září 2014

Další školní týden

Ačkoli jsem měl příspěvek z Kuala Lumpur napsán už v neděli, teprve dnes jsem jej mohl dotáhnout a publikovat. Raději se nebudu chlubit, jak dlouho mám rozepsané dopisy. Nějak mi tu vázne disciplína, což je dáno částečně velkým zaneprázdněním a trochu mým lajdáctvím. První polovinu týdne mi opět značně zaplnily přednášky o krajinářské architektuře. Přiznám se, že jsem se do ní docela zamiloval a koketuji s myšlenkou věnovat se ji mnohem více. Vlastně váhám mezi dvěma cestami, památkovou péčí, tématem, které bude v Evropě zatraceně v kurzu, nebo krajinářskou architekturou, která je v kurzu po celém světě a v Čechách je zatraceně zanedbaná. Abych byl přesnější, krajinářská architektura není zdaleka jen "zahradní architektura", velmi zajímavou se stává při řešení veřejného městského prostoru a může mít přesah do krajinného měřítka. Jen mi chybí znalosti botaniky. Středeční hodina byla poslední, takže první modul mám úspěšně ukončený. Hodnocení se dozvím později, ale v testech, které jsem vypracovával mi bylo vytknuto pár chybějících věcí. A to jsem vždy popsal 3 papíry A4 na 3 otevřené otázky. Tento styl zkoušení mi vážně nesedí. Banální věci se stydím explicitně psát a pak mi je vytýkáno, že si to vyučující musí přečíst mezi řádky. Tak ať si klidně čte ne? :-)

Vtipné otáčecí židle, musí být utrpením pro vyučujícího pozorovat "jezdící" posluchače.
V úterý  a středu jsem měl urbanismus, zatím velmi nudné přednášky evropských profesorů ve stylu, na jaký jsem zvyklý z Prahy. Nikterak poutavě podaný seznam teorií o městském plánování. Na cvičení navíc doplněné vedoucím, kterého z třetí řady není slyšet. Zato místní studenti aktivitou doslova hýří. Odpoledne jsem naháněl práci na čtvrteční ateliér, abych mohl večer po dlouhé době do klubu. Bylo prima po douhé době potkat Donovana i Min Hui. Diskotéka byla v obležení exchange studentů. K ránu jsem si, opět díky své nedisciplíně dovolil pospat, místo dokončení diagramů. 

První ateliérová kritika probíhala v budově Create, vývojovém centru, kde má své pobočky MIT či ETH Zurrich. Singapur královsky platí zahraniční university, aby své vývoje prováděli v Singapuru, se svými lidmi, ale následně je publikuje jako vyvinuto v Singapuru. Například ETH dostalo na 3 roky na platy a vedení výzkumu v Singapuru od vlády 50 milionů dolarů. V místnosti, patřící NUS, jsme vylepili naše grafy a výsledky výzkumu a porovnávání Singapuru a Paříže. První byla prezentace vedlejšího ateliéru vedeného Oscarem Garcia-Villalbou, zabývající se slumy na Srí Lance. Večer jsem nechal poučit přímo z první ruky, od svého srí-lanského spolubydlícího.

Práce našeho ateliéru prezentovala zatím jen hezké obrázky, vzešlé z analýzy srovnávaných měst. Já se pokouším zpracovat téma přírody a klimatu. Musím říct, že mě práce na zpracovávání dat a jejich překreslování moc nebaví a z toho plynou i obtíže při hledání DNA přírody v daných městech ve vztahu k architektuře. Na začátku prezentace jsme dostali nečekaný test znalostí o daných zemích. Protože začátek byl zpožděný a já se opozdil ještě trochu více, okradl jsem se o čas na vypracování otázek. Ačkoli nevím spoustu dotazovaných věcí, jako je HDP na osobu v Singapuru nebo rozlohu golfových hřišť a tím si nahrávám k ne zrovna valnému hodnocení, potěšil jsem sám sebe pozorným čtením otázek. Dotaz jaká je hustota obyvatel v Singapuru na metr čtvereční mě zaskočil, a tak jsem začal trojčlenkou přepočítávat hustotu 7400 obyv/km2 na m2. Samozřejmě, že se nad tím nikdo jiný nepozastavil a i při čtení správných odpovědí zaznělo číslo 7400. Myšleno v kontextu otázky, i když se zřejmě jednalo o překlep, jde o naprostý blábol, rád bych viděl 7400 obyvatel Singapuru naskládaných na 1 m2. Fakt, že se nad tím nikdo jiný nepozastavil mě překvapil a utvrdil v tom, že školní způsob výuky je i v Singapuru stejný jako o nás. Naučím se jedno číslo a tak když se na něj někdo ptá jej i vysypu z rukávu, ačkoli jde o naprostý nesmysl.

Navečer probíhal v kampusu Mid-Autumn festival, tradiční čínský podzimní svátek na oslavu sklizně s podáváním "mooncake"- měsíčního dortu:-).
Takhle nějak zatím vypadají výstupy týmové ateliérové práce.
...každý máme za sebou kupu potištěných papírů, přibližně 20 diagramů? docela makačka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.